Gravidmagen 2 v. 13

Statusen just nu är tyvärr att jag fortfarande hulkar över diskhon/handfatet/ut genom fönstret av och till beroende på dag. Men det blir oftast inte mer än en gång om dagen i alla fall. Däremot börjar det bli rejält tröttsamt att inte kunna laga mat som jag är van vid eller att ha någon direkt aptit. Blä! Jag som älskar mat finner detta synnerligen besvärande. Hoppas verkligen att det går över snart.

I helgen hade jag även mitt första huvudvärks/migränskov på 25 dagar men efter närmare 4h i sängen med yrsel, illamående och huvudvärk så kunde jag tillslut ta mig upp, om än något trött och urlakad såklart. Men det har varit lite mycket nu med att jobba, en enveten förkylning, dålig nattsömn, barnkalas för Walle i fredags och så ett kalas till på lördag. Som tur är verkar i alla fall mina täta trängningar ha lugnat sig och nu får jag oftast sova mellan 23-06 någorlunda ostörd.

Så, förutom att jag på mobilbilden nu ser ut att vara kort och tjock så växer magen raketfort. Får se vad barnmorskan säger på torsdag när jag ska dit 🙂

Gravidmagen 2 v 13Gravidmagen 1 v 13.jpg

Kommentera

