Gravidmagen nr 2 v. 10

Så det visade sig att det återigen räckte för min käre make att vifta med ett par smutsiga kalsonger i närheten av för att göra mig på smällen. Min fertilitet har med andra ord inte minskat särskilt mycket trots att jag snart är 35. Turligt nog mår jag mycket bättre den här gången även om jag vissa mornar börjar med att tillbe Ulrik innan frukost och tvingas hålla andan och tänka på något o-mataktigt när jag öppnar kylskåpet. Migrän har jag knappt haft alls och bara några enstaka dagar med aningens huvudvärk. Tröttheten är dock rätt brutal stundtals och nu under semestern har det inte blivit så mycket gjort då jag tvingats vila en stund medan Walle sover.  Men oftast är jag rätt bra mellan kl 10-17 om än trött. Får se hur det går att börja jobba i morgon. Tur vilrummet ligger bara några meter bort och att jag bara jobbar 75%…

Magmässigt så motsvarar min vecka 10 mage med barn nummer två ungefär vecka 16 skulle jag tro med barn nummer ett. Men den här gången har jag inte lika ont i magen så förslappningen har ju vissa fördelar såsom att jag faktiskt kan ha byxor på mig 🙂

Gravidmagen nr. 2 v. 10
Gravidmagen nr. 1 v. 10

 

Lämna en kommentar