Vårvinterdag

Efter att ha återhämtat mig från ännu ett migränanfall denna veckan så lyckades jag faktiskt förvånansvärt fort ändå släpa mig ut en stund i det härliga vädret. Vatten drippade och droppade från taken och det var nästan så att jag trodde det var februari eller mars och inte november. Jag hittade faktiskt en liten blommande maskros intill en husvägg här. För säkerhets skull så grävde jag ändå upp morötterna i landet eftersom det nu ska bli töväder nästa vecka. Om inte annat så riskerade de att bli uppätna av alla rådjur vars spår jag nu tydligt kunde se över gräsmattan. En och annan hare hade hoppat omkring där med och i deras spår följde även en räv. Kinakålen verkar faktiskt ha klarat sig riktigt bra så den fick vara kvar. Det var nog tur att jag täckte det mesta med fiberduk för det verkar ha räddat en del. Fruktträden hade fått lite besök med men det var bara päronträdet som blivit provsmakat. Eftersom jag hade råkat glömma 15kg äpplen från syrran ute så beslöt jag mig för att ge dem till rådjuren istället. Kan hända håller de sig borta från fruktträden då tills imorgon när det skall börja töa.

Kommentera

