Det blommar ännu mer

Igår såg jag en blomma på vattenmelonen! Inte så konstigt kanske för här är drygt 20 grader ute och 25-35 grader inne. Tyvärr verkar jag åkt på nån halsinfektion för jag gick runt och frös och lät som om jag rökt cigarr i 30 år så har inte riktigt orkat göra så mycket idag. Men har panikvattnat det nödvändigaste. Zucchinin har med börjat blomma och snart kommer även vintersquashen med ser det ut som. Morötterna växer så det knakar och så även det mesta annat. Trots värmen hittade jag dock två mördarsniglar på mina bondbönor. De kröp fram snabbt som attan ur sina gömmor när jag vattnade. I morgon är det vår tredje bröllopsdag med. Det blir nog inte så mycket firande då dock men maken har bokat bord på Ronnums herrgård så jag hoppas att jag är frisk då och inte har smittat barnet..

image

image

image

image

image

image

Kommentera

